تلفن کتاب های خوب:

دسته بندی ها
    5 چالش ضروری کنکوری برای دانش آموزان، پر قدرت شروع کن

    5 چالش ضروری کنکوری برای دانش آموزان، پر قدرت شروع کن

    نمی‌دانم در زمان مطالعه این محتوا چقدر برای کنکور آمادگی دارید، شاید یک داوطلب پشت کنکوری باشید که امسال را با امید و آرزوی زیادی آغاز کرده‌اید! در هر صورت همیشه ابتدای سال تحصیلی و مهر ماه دانش‌آموزان با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند و گاهی این چالش‌ها برایشان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و کل زندگی‌شان را بهم می‌ریزند.

    حالا فرض کنید کنکوری هم باشید، قطعا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بعد از صحبت کردن با داوطلبان مختلف، متوجه شدیم اکثر شما عزیزان با پنج چالش ضروری در آغاز سال کنکور مواجه هستید، بیایید با هم این پنج چالش ضروری کنکوری برای مهر ماه را بشناسیم و برای مدیریت آن‌ها دنبال راه‌حل باشیم.

    کنترل اوضاع را در دست بگیرید

    متاسفانه برخی از داوطلبان کنکوری فکر می‌کنند افراد موفق در سال کنکور با هیچ چالشی مواجه نمی‌شوند و اگر خودشان با یک مشکلی مواجه شوند سریع دست و پایشان را گم کرده و تسلیم می‌شود. عزیزان باور کنید حتی نفر اول کنکور هم سال کنکورش با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند، اما تفاوت یک کنکوری موفق با یک داوطلب عادی در نحوه برخورد و مدیریت کردن این مشکلات است.

    شاید فکر کنید زمانی که از چالش حرف می‌زنیم منظورمان شکستن شاخ غول و انجام کارهای عجیب است! در حالی که گاهی مسئله به ظاهر ساده‌ای همچون تنظیم ساعت خواب، می‌تواند یک چالش جدی باشد و موفقیت شما را به خطر بی‌اندازد.

    در ادامه قصد داریم به پنج چالش ضروری کنکور برای مهر ماه بپردازیم، شاید تا به حال حتی فکر نکرده باشید که برخی مسائل چقدر مهم و سرنوشت‌ساز هستند!
    تعادل بین مدرسه و کنکور، اولین چالش کنکوری

    اولین و شاید مهم‌ترین چالش داوطلبان کنکوری این است که چطور بین تکالیف و امتحانات مدرسه با تست‌زنی و کنکوری خواندن تعادل برقرار کنم. اکثر داوطلبان از اینکه همه کارهایشان را نصفه و نیمه رها می‌کنند شکایت دارند و در نهایت بیشتر این داوطلبان فقط یک جنبه قضیه را انتخاب می‌کنند و مثلا فقط روی تست‌زنی و برنامه آزمون‌ها تمرکز می‌کنند.

    می‌دانید که امسال نمرات امتحانات نهایی و نتیجه کنکور تاثیر برابری دارند؛ پس هیچ تکلیف و امتحانی در مدرسه بیخود و اضافی نیست. بنابراین با این گونه برنامه ریزی کردن از مهر ماه و همین ابتدای کار یاد می‌گیرید که زمان را به درستی مدیریت کنید.