تلفن کتاب های خوب:

دسته بندی ها
    سیکل معیوب پشت کنکور ماندن، دیگه نباید شکست بخوری

    سیکل معیوب پشت کنکور ماندن، دیگه نباید شکست بخوری

    من بعد از ناکامی تلخم در رقابت نه چندان عادلانه کنکور تصمیم جدی گرفتم که این غول بزرگ را شکست بدهم و به هدفم برسم؛ پس پشت کنکور ماندم. ابتدا خیلی مصمم بودم اما بعد از گذشت مدتی احساس می‌کنم درجا می‌زنم و همان افکار قدیمی را دارم!

    اگر تو هم می‌ترسی امسال شکست بخوری، اگر از نگاه سنگین اطرافیان خسته شده‌ای، اگر چند بار شروع کردی و رها کردی، این محتوا مخصوص تو نوشته شده است! پشت کنکور ماندن خیلی وقت‌ها تبدیل به یک سیکل معیوب می‌شود و گاهی احساسات و افکار منفی طوری هجوم می‌آورند که ممکن است داوطلب را روزها فلج کنند.

    قرار است در این محتوا با کمک هم به راه‌حلی برای شکستن این سیکل معیوب برسیم چون امسال سال تو است و امسال دیگر نباید شکست بخوری!

    شاید به سرزنش کردن خودتان عادت کرده‌اید و آنقدر خودتان را دست کم گرفته‌اید که جور دیگری نمی‌توانید فکر کنید. اگر در فضای مجازی کمی جستجو کنید افراد زیادی را می‌بینید که در زمینه‌های مختلفی خودشان را از صفر بالا کشیده‌اند و به الگویی برای سایرین تبدیل شده‌اند.

    صدای داخل سر این افراد هم شبیه به همان صدایی بوده که این روزها با شما حرف می‌زند، چقدر خنگی، تو به جایی نمی‌رسی، فلانی را ببین، از سنت گذشته، دیر شده و… اما همین آدم‌های شاد و موفق یک روزی تصمیم گرفتند این صداها را برای همیشه خفه کنند یا دست کم به آن‌ها بی‌محلی کنند. من به تلاش بیشتری نیاز دارم، من شرایطم با فلانی فرق دارد، من دیر شروع کردم اما بالاخره که شروع کردم!

    امسال از روش‌های متفاوتی استفاده کن

    روانشناسی زرد می‌گوید برای تغییر افکارت فقط به خودت تلقین کن، من قصد ندارم بگویم دفتری تهیه کن و از صبح تا شب داخلش بنویس من موفقم من به هدفم می‌رسم؛ چون اصلا منطقی نیست! اگرچه تلقین کردن و افکار مثبت در افزایش انرژی و انگیزه شما بسیار موثر هستند؛ اما به تنهایی کافی نیستند.

    از تو می‌خواهم امسال متفاوت عمل کنی؛ یعنی یکی دو روزی با خودت خلوت کن و خوب فکر کن. پارسال چه روش‌هایی برای درس خواندن داشتی، کجاها زمان هدر می‌دادی، چه نقاط ضعفی داشتی، اشتباهات تو چه بود.